LATEST NEWS
 Top Stories
 U.S.
  Severe Weather
  Bird Flu
 World
  Castro
  Mideast Crisis
  Iraq
 Business
 Personal Finance
 Technology
 Sports
  Sports Columns
  NASCAR
  Baseball
  College Hoops
  NBA
  NHL
  Tennis
  Golf
 Entertainment
 Health
 Science
 Politics
 Washington
 Offbeat
 Podcasts
 Blogs
 Weather
 Raw News
 NEWS SEARCH
 
 Archive Search
 SPECIAL SECTIONS
 Multimedia Gallery
 AP Video Network
 Today
 in History
 Corrections
Correction: Oil Pipeline-Protest-Lynch story
BISMARCK, N.D. (AP) -- In a story Dec. 2 about Attorney General Loretta Lynch's video statement on the Dakota Access pipeline protests, The Associated Press reported erroneously that Lynch did not refer to her call with the Morton County sheriff. Her written statement did refer to that call....

Clarification: Romania-National Day story
BUCHAREST, Romania (AP) -- In a story Dec. 1, The Associated Press reported that Romania and Transylvania reunified in 1918. Romania and Transylvania unified as a modern state for the first time in 1918....

Correction: Trump-Petraeus story
WASHINGTON (AP) -- In a story Nov. 28, The Associated Press reported erroneously that the Defense Department is conducting a new leaks investigation related to the sex scandal that led to the resignation of former CIA Director David Petraeus. The investigation is being conducted by the U.S. Army, one of the three military departments that reports to the Defense Department....

Correction: White House-Christmas Tree story
WASHINGTON (AP) -- In a story Nov. 25 about the official White House Christmas tree, The Associated Press, relying on information from National Christmas Tree Association, reported erroneously that the tree is a Balsam-Veitch fir from Wisconsin. The tree is a Douglas fir from Pennsylvania....

Correction: Austria-Wrong Seefeld story
VIENNA (AP) -- In a story Nov. 25 about the delivery of a trail groomer to an Austrian resort, The Associated Press, citing local officials, reported erroneously that the vehicle had initially been sent to the wrong town. The town's tourism office acknowledged Monday that it had made the story up....

Correction: Canada-Trudeau Fundraiser
TORONTO (AP) -- In a story Nov. 24 about a fundraiser that Canadian Prime Minister Justin Trudeau attended, The Associated Press reported erroneously that a Chinese attendee subsequently donated $1 million Canadian (US$740,000) to his late father's foundation. The $1 million Canadian gift was split between the University of Montreal law faculty and The Pierre Elliott Trudeau Foundation, with $200,000 Canadian going to the foundation....

Correction: Obit-Henderson story
LOS ANGELES (AP) -- In a story Nov. 25 about (topic), The Associated Press reported erroneously that Florence Henderson had a role in the musical "Wish You Were There." The title of the musical is "Wish You Were Here."...

Correction: Repo Man Pays Car story
RED BUD, Ill. (AP) -- In a story Nov. 23 about a repo man's act of kindness for an elderly Illinois couple, The Associated Press erroneously reported the couple's last name. It is Kipping, not Kippling. The AP also attributed the story to the wrong TV station. It was reported by KTVI-TV, not KTRK-TV....

Correction: Alaska Railroad-Natural Gas story
ANCHORAGE, Alaska (AP) -- In a story Nov. 21 about a lawsuit filed by an environmental group over gas shipments in Alaska, The Associated Press, relying on information in the lawsuit, reported erroneously that liquefied natural gas is highly volatile. LNG is actually considered much less volatile than other hydrocarbon products....

Correction: NATO-Russia story
BRUSSELS (AP) -- In an early version of a story Nov. 22 about Russian missiles in the Baltic, The Associated Press reported erroneously that NATO criticized Russia for "aggressive military posturing." NATO, in a statement, criticized Russia for "assertive military posturing."...