LATEST NEWS
 Top Stories
 U.S.
  Severe Weather
  Bird Flu
 World
  Castro
  Mideast Crisis
  Iraq
 Business
 Personal Finance
 Technology
 Sports
  Sports Columns
  NASCAR
  Baseball
  College Hoops
  NBA
  NHL
  Tennis
  Golf
 Entertainment
 Health
 Science
 Politics
 Washington
 Offbeat
 Podcasts
 Blogs
 Weather
 Raw News
 NEWS SEARCH
 
 Archive Search
 SPECIAL SECTIONS
 Multimedia Gallery
 AP Video Network
 Today
 in History
 Corrections
Oct 9, 1:02 PM EDT

Russia warns US-funded media outlets of possible limits


Latest News
Russian opposition leader Navalny leaves jail, goes to rally

Russia hands over fighter jets to Serbia

NATO, Russia envoys to hold rare joint meeting in Brussels

Russia's Lavrov warns one-sided changes could sink Iran deal

Russia's Putin: Trump's foes have blocked his agenda

The Latest: Putin: Trump's foes have blocked his agenda

Multimedia
Russia Celebrates Summer Solstice

MOSCOW (AP) -- U.S. government-funded broadcaster Radio Free Europe/Radio Liberty said Monday that Russia has warned of possible restrictions on some of its operations.

The broadcaster said that the Russian Justice Ministry warned its Russian service, known as Radio Svoboda, the Russian-language Current Time television and Idel Realii, a Russian-language website run by the broadcaster's Tatar-Bashkir service, that their operations fall under a Russian law on foreign agents and could be restricted.

The move follows the Kremlin's warning that Moscow could respond if Washington restricts the operations of Russian state-funded RT television network and Sputnik news agency in the U.S.

The U.S. intelligence agencies allege that RT and Sputnik served as tools for the Kremlin to meddle in the U.S. presidential election. Russia has denied any interference with the vote.

RT said it faces a U.S. demand to register as a foreign agent and provide detailed personal data for its staff, a request it said amounts to an attempt to push it out of the U.S.

Current Time Director Daisy Sindelar said that "we have no concrete information about any moves being taken against RT in the United States, and have no reason to expect reciprocal action."

Current Time is run by Prague-based RFE/RL with help from Washington-based Voice of America.

"Current Time, Radio Svoboda, and Idel Realii are journalistic organizations. We trust we will be able to continue our work," RFE/RL Vice President and Editor in Chief Nenad Pejic said in a statement.

© 2017 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed. Learn more about our Privacy Policy and Terms of Use.